lördag 10 augusti 2013

Ledighet

Idag har jag varit ledig och tagit igen mig efter den långa arbetsdagen igår. Jag låg och läste ett par timmar på morgonen innan jag bestämde mig för att det var dags att masa sig upp ur sängen och gå ner och äta frukost.
Sen var jag så duktig att jag påbörjade Operation Städning av mitt rum. Jag höll på ganska länge, men kom inte längre än att mitt skrivbord och ena sidan av rummet blev klart - allt det jobbiga är fortfarande kvar, men det får jag ta en annan dag.

Min mormor, moster Monica och min kusin Emil kom på besök och hade med sig vaniljsås och nybakt äppelkaka - Mums! Vi pratade och hade trevligt och sen badade jag, Emil och Sigrid. Emil och jag spelade även lite Sims3 Pets på PS3.

Sen åkte jag, mamma, Axel, hans kompis Daniel och Linnea till Mjölby där vi gick på bio. Vi såg The Heat. Den var bra, jag har alltid tyckt om Sandra Bullock - hon är riktigt bra - speciellt i Big Mike. Så vi köpte med oss mat från Golden Thai hem som hela familjen satt samlad och åt tillsammans.

Nu ska jag packa det sista inför min och Lizettes roadtrip, som vi ska dra iväg på. Men först blir det jobb i morgon och sen möte om det kommande SM:et som vi ska hålla i  på Boxholms Brukshundklubb.

Ha det gött!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar