söndag 4 augusti 2013

Nu har jag varit sådär usel på att skriva här igen... men men, skam den som ger sig.

Jag har jobbat nu i sommar. Jag jobbar på Ica Nära i Boxholm och sitter oftast i kassan. Jag har klarat av många pass, klantat mig ibland och även löst uppkomna problem. Det är skönt att ha ett jobb sommartid och en inkomst, men det ska också bli väldigt skönt att få vara lite ledig nu i slutet av sommaren.

Det är nämligen så att jag ska börja plugga till logoped i höst. Jag ska bo kvar hemma och pendla medan  jag pluggar på Linköpings universitet de kommande 4 åren. Jag hoppas att det kommer att gå bra och visa sig vara rätt val av mig.

Jag har varit jobbledig i helgen och det skulle ha varit en supermysig helg fylld med vila, men det blev inte riktigt så. Livet har ju en tendens att förändras och inte riktigt gå enligt planerna ibland. I går när jag hade planerat att få sova ut, blev jag väckt av min syster och pappa som säger: "du får vakna nu, det är något med Mysan." så jag hoppar ut ur sängen och går ner. Mysan kan inte resa på sig! Hon kan gå - om än väldigt stelt, men hon kan inte komma upp från liggande till stående. Så det var bara att lyfta in henne i bilen och åka till Valla djurklinik i Linköping. Där fick vi lämna kvar henne över dagen och natten och det var först idag mitt på dagen som vi fick hämta henne. Snacka om en överlycklig hund när hon fick träffa oss på kliniken och sen följa med hem!

De vet inte riktigt vad det var som gjorde att hon blev så hängig och inte kunde ställa sig upp själv, men de tror att hon har en mag-tarm-infektion och magkatarr och att det var pga smärtan hon inte kunde ställa sig. Därför behandlade de henne med dropp och smärtstillande på kliniken och vi har fått specialfoder och medicin med oss hem som hon ska få framöver och sen ska vi boka in ett återbesök om 3-4 veckor - om hon inte blir sämre igen förstås.

Så det har varit ett par jobbiga dagar, speciellt eftersom att jag även blev dålig och var helt slut i går. Jag hade inte sovit mer än 5 h, och kunde inte sova mer heller - skitjobbigt! - och sen hade jag världens magvärk och sen var jag orolig för min Mysis.

Men idag mår jag bättre och det bästa av allt är att Mysan är hemma igen - där hon hör hemma.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar